laarsamericandream.reismee.nl

Laars American Dream - part 1

Hi everyone! Hier is die dan eindelijk... mijn allereerste verslag van mijn eerste maand in "The States".

Precies een maand geleden was het zo ver, na jaren dromen van studeren in het buitenland, een heleboel geregel en een week mijn koffer inpakken... ja keuzes maken is moeilijk, zeker als het om mijn schoenen gaat ;), mocht ik eindelijk in het vliegtuig stappen! Wat was ik blij dat het eindelijk zo ver was! Tijdens mijn vliegreis keek ik het meest uit naar mijn 1,5 uur in IJsland, maar die vielen tegen. Het regende en er was niet veel te zien behalve een vliegveld, maar dat mocht de pret niet drukken. Toen ik eindelijk in het vliegtuig naar America stapte had ik geluk, naast mij zat een jonge Amerikaanse jongen. Hij was op de terugweg van 4 maanden studeren in Rusland, dus hij wist wat mij te wachten stond. Dat schepte een band en zorgde voor een leuk gesprek. Ongeveer op de helft van de vliegreis vlogen we boven Groenland en ja... dat was prachtig! Het was helder weer wat ervoor zorgde dat we het heel goed konden zien, wat een geluk :)! Eenmaal in Amerika gaf mijn Amerikaanse "buurman" mij nog wat advies, aangezien hij wist dat Amerika nogal overweldigend zou kunnen zijn de eerste paar weken (en hij had gelijk haha!).

Toen op naar de bus... maarja waar kon ik die vinden, ik keek een beetje vragend rond en werd meteen aangesproken door een Amerikaanse mevrouw, ze wees me de weg en heette mij van harte welkom in Amerika! Eerste indruk van Amerikanen? Misschien toch een stuk aardiger en positiever dan verwacht! Bijna 24 uur verder kwam ik eindelijk aan op de Universiteit, het was al laat, 23.30 uur. Ik vond een groepjes studenten en je raad het nooit.... een van hen was Nederlands, zelfs uit Heerlen :O!. Wie had dat gedacht.... reis je naar de andere kant van de wereld, kom je meteen een Limburger tegen!

De volgende dag begon de Internationale oriëntatie week.. deze week was volgepland met allerlei papierwerk en gelukkig ook wat leuke activiteiten. Ik ontmoette een leuk Zuid-Koreaans meisje, Mina, waarmee ik veel tijd doorbracht die week. Echter bleef er een grote vraag over.... wie is mijn kamergenoot en wanneer komt ze? Elke middag, als ik terug kwam van oriëntatie was ik een beetje zenuwachtig, zou ze er al zijn? Donderdag was het eindelijk zover. Dit keer had ik er eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan en toen ik de deur opendeed stond ze daar, samen met haar ouders en een van haar zusjes. Ik stelde me voor en uiteraard kwam de vraag waar ik vandaan kwam...(die vraag had ik die week pas 100x gesteld gekregen ;)). "I'm from The Netherlands", zei ik enthousiast, en ook zij heette mij van harte welkom in Amerika. Dat was dan ook een van de dingen die het meeste opviel, iedereen maar dan ook iedereen, probeerde je die week een beetje thuis te laten voelen en dat was erg fijn.

21 augustus was het eindelijk zo ver....mijn eerste schooldag in Amerika. Uiteraard kon de typische "first school day" foto niet ontbreken. Het was wat overweldigend de eerste dag en bij het lezen van de Syllabussen werd ik toch wel wat nerveus... dit gaat mij nooit lukken... Inmiddels ga ik alweer bijna 3 weken naar school en heb ik niets te klagen. Ik heb weinig contacturen maar veel huiswerk, wat opzicht niet zo erg is aangezien het weer ook nog goed is en ik lekker kan lezen in de zon. Ja mensen, jullie lezen het goed.... het is september maar NOG (steeds) 25-31(!) graden. Zo ook nu, terwijl ik dit blog aan het schrijven ben. Het is 11 uur 's ochtends en al 24 graden, het belooft een mooie dag te worden. Echter elke Amerikaan klaagt over het weer, "veel te warm, laten we naar binnen gaan", en dan heb je Laar. Ze zit de hele dag buiten als een typische "non-American". Zoals mijn vriendinnen tegen mij zeggen als ze langslopen en ik lekker in de zon lig, "You aren't a typical American, go inside it's too hot!" en "You really love outdoors", waarop ik doodleuk antwoord, "I know i'm not" en "Yes, I love the sun!". En zo zijn er nog wel een aantal andere dingen die mij niet typisch Amerikaans maken. Ik ben altijd "dressed" wanneer ik naar school terwijl de gemiddelde Amerikaan in slippers, sportkleding en leggings naar school gaat (niet om aan te zien, haha), omdat dat zogenaamd makkelijker is. Nou zo moeilijk is niet kan ik je vertellen, trek gewoon een broek aan inplaats van een legging en schoenen in plaats van slippers....(ik ga hier nooit aan wennen). Tot slot hebben we dan ook nog mijn "non-American" accent, wat mij de bijnaam "Beautiful accent" heeft bezorgd, maar wat er ook voor zorgt dat iedereen geïnteresseerd naar je luistert als je praat en alle woorden in het Nederlands interessant zijn. Mijn kamergenoot, Savannah, vind het dan ook geweldig als ik aan het bellen ben en Nederlands praat want dat klinkt lekker gek ;). Dus lieverds, bel mij gerust (of kom gewoon even langs, want iedereen staat te popellen om mijn Nederlandse vrienden en familie te ontmoeten)!

Dan nog even iets over mijn weekendje Twin cities (September 1st - September 4th). Wauw, in mijn eentje reizen is zo gek nog niet. Lekker alleen doen waar ik zin in heb, slapen in een hotel en twee avondjes sauna waren goed voor een klein beetje vakantiegevoel. Wat hebben Minneapolis en St. Paul veel te bieden. Van wolkenkrabbers tot graffiti op de muur, van moderne kunst tot rijke historie en van de grootste sportstadions en "the Mall of America" tot de kleine oude theaters. De 4 dagen vlogen voorbij met veel mooie herinneringen om op terug te kijken. Het belooft dan ook veel goeds voor mijn overige reizen, want ik ben zeker nog niet weg hier!!

En zo zijn we toch alweer 4 weken verder.... de klassier, "Time flies when you are having fun", is zeker van toepassing. Er is naast studeren namelijk zoveel te doen op de campus, allerlei sporten, activiteiten, feestjes en uiteraard American football! Al valt het stadion van onze Universiteit blijkbaar een beetje tegen, volgens Savannah lijkt het meer op een "High School Stadium" in plaats van op "College football". Echter maakt mij dat niks uit, het was voor mij evengoed een hele ervaring, inclusief cheerleaders, dansteam, brassband en gratis spullen!

Zo heb ik dan ook al heel wat dingen van mijn bucketlist af kunnen strepen deze maand (Klimmen, lopen op een slackline, in mijn eentje reizen, rooftop dinner, football game) maar ik weet zeker dat daar nog meer bij gaat komen!

Tot over een maandje in Laars American Dream!


Reacties

Reacties

Rian Mulder

Wauw, Lara. Ik heb de tranen in mijn ogen!!! Wauw. Geniet ervan. Echt! Have fun.

Manon van Veghel

Ohhh! Zo leuk geschreven Laar! Fijn dat je zo aan het genieten bent! Kijk uit naar je nieuwe verhaal! :) xxx

Connie

Leuk Laar! Geniet van de geweldige tijd en houdt ons op de hoogte.

Bart Schroën

Klinkt super! Wat fijn detse het zoo leuk hubs dao. Vinj het echt knap detse det allemaol ff duis in dien eentje. Bin alweer benuudj nao het volgende verhaal.

Evy Pappot

Wat gaaf Lara. Leuk om te lezen, geniet ervan. xxx

Jany

Supergirl! Ben trots op je. Jump into each adventure and enjoy. Precies zoals je nu doet dus ?

Pap

En we noemden haar Lara....Slechts 1250 gram, maar met o zo veel wilskracht. Die komt er wel, was het eerste wat de verpleging zei. Zal het nooit vergeten! Et voilà! Supertrots op jou. Geniet ervan en tot over een paar weken! xxx. Groetjes, auch van Tom en mam.

Mam

Jou kennende is dit niet je laatste avontuur. Er zullen er nog wel meer volgen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wij zijn natuurlijk super trots op jou. Tot over een paar weken dan kun je ons al die dingen laten zien waar je nu over verteld. xxx. Tot snel lieve schat.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!