laarsamericandream.reismee.nl

Laars American Dream - part 3

Hey everyone!

Allereerst, excuses voor mijn late post... In Amerikais het momenteel nog de 14e maar in Nederland (helaas) al niet meer. Echter heb ik goede smoesjes voor het feit dat mijn blog vandaag niet op tijd online was. De smoesjes zijn, ik had klimles, moest naar de kapper en supermarkt en heb momenteel nogal veel huiswerk.... Tja, dat laatste is helaas echt waar aangezien de laatste weken van dit semester eraan komen, wat uiteraard DEADLINES betekend (die ik nu ontwijk door dit blog te schrijven ^^). Maargoed, laat ik jullie vooral niet vervelen met mijn huiswerk ;). Er is SUPER, SUPER(!) veel dat ik jullie wel graag vertel want ook dit was weer een super leuke en overvolle maand!

Laten we beginnen met 14 Oktober, die dag heb ik mijn tripje naar CHICAGO geboekt, waarover uiteraard later meer. Ik kan je alvast verklappen dat de weken ervoor ook heel leuk waren, met onderanderen het plannen van mijn stedentripje, halloween en ijshockey!

Afgelopen weken heb ik de laatste uren als vrijwilliger bij een plaatselijke voedselbank gemaakt. Een van mijn vakken vereist namelijk minimaal 20 uur vrijwilligerswerk en die heb ik afgelopen maand kunnen afronden. Ik had nooit verwacht dat ik dit eigenlijk zo tof zou vinden, het is heel inspirerend werk en ik heb daar heel veel nieuwe mensen mogen leren kennen, met allemaal een verschillende achtergrond. Tevens doen veel studenten daar vrijwilligerswerk dus dat was ook nog eens gezellig. Het werk varieerde van voedsel sorteren in het warenhuis, werken in het magazijn tot klanten helpen met winkelen. Dit laatste was het meest interessante om te doen en het was interessant om te zien wat klanten kozen als ze verschillende opties hadden. Sommige wilde zoveel mogelijk gezonde spullen, andere hadden een kar vol met laat ik zeggen, "iets minder gezonde" producten... ;). Aan het einde van een shift was ik dan ook altijd een ervaring rijker!

Uiteraard is Oktober ook de maand van HALLOWEEN! Dit betekend dat er veel leuke activiteiten te doen waren op de campus. Ik heb kleine pompoentjes geschilderd en ben naar twee spookhuizen gegaan. Daarnaast hadden we een costuumparty georganiseerd voor onze hal, and guess who won the prize for best outfit?? Yes, it was me, as the Black Swan! Whoehoe! Daarnaast had mijn friendship family my uitgenodigd op de verjaardag van hun dochtertje Eva, ze werd 6 en na het eten gingen we een pompoen uitsnijden. Dat was meer werk dan ik dacht, maar wel super leuk om te doen. Wil je mijn pompoen zien? Kijk dan na het lezen even naar de foto's op mijn blog! En het aller tofste ooit, ik ging op 31 oktober ook samen met mijn friendship family voor een rondje Trick or Treat! We gingen hiervoor naar een laan met nogal grote huizen, en deze waren zo tof versierd! Sommige voortuinen waren compleet veranderd in een kerkhof of hadden muziek, rookmachines en een draak. Daarnaast waren veel bewoners zelf verkleed en hadden ze een bepaalde 'rol' tijdens die avond. Die snoepjes kwamen in ieder geval niet zonder te schrikken! Tevens heeft Gwen mij op 27 oktober meegenomen naar het Guthrie Theatre in Minneapolis... wauw dat was tof! Samen met haar en twee van haar vriendinnen zijn we naar Romeo & Julia geweest. Het toneelstuk was er goed en het theater zelf is ook erg indrukwekkend met de 'eindeloze' brug.

Naast Football is Minnesota ook erg bekend vanwege IJshockey, en laat mijn marketing docent nu net General Manager zijn van een amateur team. Wat ik hiermee wil zeggen is dat iedere student twee wedstrijden 'vrijwilligerswerk' moet doen. Mijn taak was dan ook om alle goals inclusief assists, penalties en spelers in het systeem in te voeren tijdens de game. Hoe dat ging? Wat als ik je eerst vertel dat ik nog nooit een ijshockey game had gezien, dus ook totaal niet wist wat de regels waren en al helemaal niet de regels van penalties? Nou, je raad het vast al... het was redelijk lastig haha. Gelukkig kreeg ik genoeg hulp van de mensen om mij heen die wel iets weten over ijshockey. Zodra een van de scheidsrechters kwam "vertellen", het waren eerder een reeks handgebaren, welke penalty het was keek ik dan ook vragend naar het meisje naast mij, die vervolgens fijn vertelde welke penalty het was. Tevens mocht het bevriezen van mijn lichaam natuurlijk niet uitblijven, heerlijk om 3 uur in de kou te zitten (NOT)... Wat dit nog beter maaktte is dat ik afgelopen vrijdag voor de tweede keer naar de wedstrijd ging. Dit keer moest ik de gratis spullen weggeven aan het publiek zodra de actie werd aangekondigd. Ik denk dat ik mij nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld heb... pff IEDEREEN wilt het hebben en jij moet bepalen wie de beste, lees luidruchtigste, fan is. Wat er gebeurd zodra een actie wordt aangekondigd is dit: je probeert de trap af te lopen met bijvoorbeeld een pizza, maar voordat je onderaan bent staan er 30 kinderen om je heen te springen en schreeuwen en staan er nog eens honderden mensen op de tribune te juichen voor die pizza.... Ik weet niet of je het je voor kunt stellen, maar ik weet ook niet of je dat wel wilt. Het beste gedeelte van deze avond was eigenlijk nog het feit dat ik een enorme blunder maakte... Tijdens de tweede pauze spelen kinderen een spel op het ijs. Ik had vier kinderen uitgekozen en meegenomen naar de ring. De jongen waarmee ik die avond samenwerkte zat met een van zijn onderbenen en een van zijn onderarmen in het gips, dus hij stuurde mij het ijs op... Je raad vast al wat er gebeurde... Aangezien ik in geen maanden op ijs had gestaan, en al helemaal niet op hakken (ja ik weet het, ik had geen hakken aan moeten doen misschien?), gleed ik fijn uit in het midden van de ring... #AKWARD. Gelukkig kon ik er zelf enorm om lachen en zag ik al die mensen toch nooit meer. Tja, Laar ontdekt Amerika zullen we maar zeggen...

Oké, en dan nu waar jullie allemaal op gewacht hebben, mijn tripje naar Chicago!! Op woensdagmiddag 1 november nam ik de bus naar het vliegveld en na een dik uur gevlogen te hebben landen we op het vliegveld in Chicago. Wat keek ik uit naar de volgende dag en naar het ontdekken van de stad, maar eerst nog naar mijn Hostel reizen. Dat ging iets minder soepel dan de rest van mijn reis. De metro besloot niet verder te rijden dan twee haltes en na meer dan 30 minuten gewacht te hebben stuurde ze ons de metro uit... tja wat doe je dan als je in een onbekende stad bent? Wachten op de bus en die nemen naar de volgende metro halte? Echter, net zoals in Nederland zijn er honderden reizigers die allemaal die bus willen nemen.. dus ik was niet heel hoopvol. Totdat er iemand vroeg waar in naartoe moest en of ik ook een Uber (taxi) wilde nemen. Uiteindelijk nam ik samen met een jongen en een meisje een Uber en kwam ik alsnog goed aan bij mijn hostel. Nog beter, de jongen betaalde mijn deel van het geld dat ik de taxi verschuldigd was! Dit gaf mij uiteraard meteen een goed gevoel over de mensen in Chicago... misschien zijn mensen ook hier toch nog vriendelijk?! En ja, na 3 dagen in Chicago rondgebracht te hebben kan ik je melden dat mensen in Chicago heel aardig zijn... toch een geruststelling ;). Ik zal kort opsommen/ vertellen wat ik gedaan heb in die 3 dagen. Het was nogal veel en mijn blog wordt nogal lang dus mocht je meer willen weten, app of bel gerust! Check ook zeker even de foto's, die zeggen alweer meer dan alles wat ik hier schrijf. Ohja, voor de perfectionisten onder ons... de foto's zeggen meer dan 1000 woorden ;).

Dag 1 in Chicago (14,2 km gelopen) : Wandelen in Grand Park, langs Lake Michigan en toen naar het Shedd Aquarium. Hier heb ik roggen en zeesterren 'geaaid' en vervolgens ben ik naar The Field Museum geweest. Dit was zo groot waardoor ik helaas niet alles kon zien voor sluitingstijd. Hoogtepunt? Zeker weten de meest complete Tyrranosauruscrex in de wereld, de twee allereerst opgezette Olifanten en de Egyptische afdeling met onwijs mooie en indrukwekkende mummies. Hierna ben ik gaan eten bij Giordano's . Uiteraard bestelde ik een Deepdish pizza. Wat is dat lekker zeg, zeker een aanrader als je ooit naar Chicago gaat! Tot slot sloot ik mijn dag af met het lopen op Madison Ave en een wandelingetje in Millenium Park (Ja, daar kun je de Crown Fountain en The Bean bewonderen!).

Dag 2 (25,9 km gelopen): Ontbijt @ YOLK (ga daar alsjeblief naartoe als je ooit in Chicago bent, they serve the best breakfast!). Vervolgens Museum of Contemporary Photography. Toen naar het Cultural Center, vanuit daar naar The Riverside Walk en door naar The Navy Pier (de pier vond ik persoonlijk niet zo geweldig). Vanuit de pier naar het John Hancock Center/ 360 Chicago!! Wauw.... dit uitzicht! Loved it! Uiteraard mocht een stuk cheescake van de Cheescake Factory niet ontbreken die dag. Daarna ben ik doorgelopen naar Lincoln Zoo Park... dat was nogal ver... maarja je moet er iets voor over hebben zullen we maar zeggen. In de dierentuin heb ik een tijdje doorgebracht en vervolgens ben ik via Old Town (ik had gehoopt daar meer tijd te kunnen spenderen, want dat zag er allemaal heel leuk uit!) teruggelopen naar Down Town en naar de Willis Tower. Hier heb ik Chicago nogmaals mogen bewonderen vanaf 103 hoog. Nog een gelukje... de zon ging onder en zoals sommige van julie al gezien hadden leverde dat een toffe foto op in de glazen skybox (Yessss check mijn foto's nog maar even haha). Na dit mooie uitzicht heb ik genoten van heerlijke noodle soep en sushi... wat was dit een lange en vermoeiende dag, maar wat heb ik genoten!

Dag 3: Ik sta op met hele zware benen... haha hoe zou dat toch komen?? Toch kon ik niet stilzitten want dit was alweer mijn laatste dag in Chicago. Deze heb ik voor een groot deel doorgebracht in The Institute of Art. De kunstcollectie was mega groot en er waren ook veel Nederlandse kunstwerken te bewonderen in het museum. Daarna heb ik nog Chocolade-Bosvruchte taart gegeten bij Toni's Patisserie. THAT WAS HEAVEN ON EARTH!... Like almost all food in Chicago ;)

Nu ben ik alweer een tijdje terug uit Chicago maar dat betekend ook dat ik mijn andere reisplannen alweer gemaakt heb. Samen met Mina ga ik vanaf 6 december reizen langs de Oostkust. Starten in Miami met als eindbestemming New York... Hoe veel zin ik daar in heb??!! MEGA VEEL! We zijn nu dan ook naast ons schoolwerk druk bezig met het plannen van onze reis, maar ik weet zeker dat het heel tof gaat worden! Heb je nog tips voor ons, laat het mij weten, alles is welkom!

Tot slot wil ik even afsluiten met hoe blij ik ben met jullie, mijn lieve vrienden en familie, die mij regelmatig bellen en appen. THANK YOU! Met als een van de meest recente hoogtepunten het facetimen tijdens 11-11 en met mijn lieve turnvriendinnen! Waardeer het enorm! En ik ben terug voordat jullie het weten (waarschijnlijk kom in 3 januari terug, maar zodra dit definitief is zal ik dat zeker even melden!), dus geniet nog maar even van de rust ;).

Tot over een maandje in Laars American Dream!

Liefs X, Laar



Reacties

Reacties

Natascha

Wat een avonturen, geniet?

Mam

Ik geniet van je verhalen. Wat heb je veel leuke dingen gedaan in Chicago, en al dat lekkere eten. Misschien kunnen we nog een keer samen terug gaan, dan ben jij mijn gids en kun je mij al deze dingen in het echt laten zien en proeven.
Love you, mam xxx.

Marij Camp

Wat een mooi verhaal. Ik geniet ervan hier in Nunhem City! Have fun for the rest of your time in the States.

Marleen

Geniet er van. Wat een mooie foto's en heel leuk gescheven. Ik ben benieuwd naar je volgende avontuur.

Hans

Super, ein groeate belaefenis om noeait te vergaete. Geneet nog van de tied in de States.

Pap

Ben nog steeds apetrots op je. Heel veel plezier nog in het verre Amerika! En succes met de studie.
Tot gauw weer!

Tini

Hoi Lara,
Op pakjesavond lees ik jouw blog met stijgende verbazing.
Ik begrijp dat je alleen dat 'tripje' (zeg maar TRIP) naar Chicago gemaakt hebt. Wat een energie heb jij! ENORM ! Wens nog een héél goede tijd!
doei, Lara

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!