laarsamericandream.reismee.nl

Laars American Dream - part 4

Hello! Here I’m again,

Month full of celebrations, with first MY 21st BIRTHDAY!

Dinsdagmiddag 14 November, samen met Ivy naar de winkel om de ingrediënten voor mijn arretjescake te halen. Bleek moeilijker dan gedacht. Ik was voor even vergeten dat ik in Amerika was, wat betekend dat er geen normale, simpelen koekjes te krijgen zijn. Op alle koekjes zit glazuur of ze hebben een (soms rare) smaakt… Uiteindelijk vond ik koekjes die er opzich wel goed uitzagen dus nam ik die dan maar. Woensdagavond was het zo ver. Ik ging mijn arretjescake bakken. Gelukkig kreeg ik veel hulp van mijn vriendinnen, maar dat mocht niet baten. Om 12 uur kwamen ze voor mij zingen en vierde we mijn verjaardag. Ik was super enthousiast om iedereen mijn zelfgebakken arretjescake te laten proeven, typisch Nederlands en uiteraard heerlijk (als die tenminste lukt)! maar de cake was nog niet goed… dan maar wachten tot morgen. Helaas bleek de cake ook donderdagmiddag niet veel meer dan chocoladepudding te zijn. Goede eerste indruk met mijn cake had ik dus niet gemaakt, haha! Behalve mijn mislukte cake was mijn verjaardag top. Samen met Mina ging ik naar een sushi restaurant en daarna een drankje doen downtown. Super lekker & gezellig. Mijn friendship family nam mij in het weekend ook mee uit eten voor mijn verjaardag. We gingen naar een Aziatisch restaurant, met een kok aan je tafel. Dat was heel tof en erg lekker. De week erna was het Thanksgiving break. Een lekker rustig weekje met maar twee uurtjes les en een tripje naar Cosmos. We sliepen twee nachten bij de ouders van Gwen (opa en oma van Sophia en Eva). Ze wonen aan een groot meer en hebben dan ook een prachtig uitzicht. Uiteraard konden de homemade cinnemonroles, Turkey, mashed patato, and bruxel sprouds niet uitblijven. Daarnaast keken we naar Macy’s Thanksgiving Parade en de Football game van de Vikings. Het aankleden van poppen stond ook nog op de planning en is een familie traditie. Elk jaar kleden ze elk 'familielid' aan en de poppen blijven buiten staan totdat het buiten heel erg koud wordt, meestal tot in januari. Op vrijdagavond, toen we terugkwamen van onze Thanksgiving break gingen we naar de Kiwaka Holiday Lights en zaterdag ging ik naar de thanksgiving football game van de Maveriks (MNSU’s college team). Ze wonnen met 63-21 en het was een toffe game om te zien.

Maandag 27 november, de laatste week met lessen start, want volgende week is het finals week. Het is zo gek dat het zo snel gegaan is en ik had het gevoel nog helemaal niet klaar te zijn… wat ook zo was haha. Ik moest nog een paper afronden, twee toetsen maken, een presentatie geven en een grote opdracht schrijven… Daarvoor had ik nog iets meer dan een week. Het gaf dan ook wat stress, maar ik kan jullie vertellen dat die stress inmiddels helemaal verdwenen is (nu ik dit blog aan het schrijven ben in Miami). De laatste klimles was ook erg gezellig. Samen met mijn vrienden van de klimles een paar leuke routes gedaan en Briana heeft ook in mijn boekje geschreven. Op woensdagavond was het ook alweer tijd voor de laatste WOW (What’s on Wednesday) van het semester. Deze week stond het bouwen van een Gingerbread House op het programma. Samen met de meiden van mijn gang bouwde een klein maar schattig huisje in de vorm van een hart. Je mag 3 keer raden wie de eerste prijs gewonnen heeft! YESSS, je hebt het goed, wij inderdaad ;). Donderdagavond was het tijd voor een cultureel avondje. Op vrijdagavond moest ik nog even naar twee basketbal wedstrijden gaan kijken aangezien ik de college teams nog niet gezien had. Helaas was dat minder leuk dan ik had gedacht. Het meidenteam was niet geweldig goed en ze verloren. Het jongensteam was wel beter en het spel was sneller, interessanter, dus daar kon ik wel een wedstrijd naar kijken. Ze wonnen, maar niet dik. Op zaterdag ging ik voor de laatste keer naar mijn friendship family. We bakten koekjes en ik hielp Gwen met het avondeten. Super simpel maar heerlijk gerecht. Spaghetti, een ui, walnoten, rucolla, parmaham en parmezaanse kaas. Na het eten keken we twee films. Eerst 'Elf' en daarna Rudolf. Het was een geslaagde laatste avond bij de Donev's! Op zondag ochtend ging ik nog een keertje samen met Savannah naar de kerk. Ze gaat meestal naar huis in het weekend, maar dit weekend niet dus konden we nog even wat tijd samen doorbrengen. Voor haar is het belangrijk, dus ik ging graag met haar mee. Ondanks dat ik niet zo, of zeg maar gerust niet gelovig ben, vond ik het tof dat ze mij toch meenam en fijn om te zien dat het veel mensen toch daadwerkelijk steun geeft.

Maandag 4 december, echt mijn aller allerlaatste dag op school. Mijn toets ging goed, uiteindelijk haalde in 30/30 punten en sluit ik dit vak waarschijnlijk af met een A, whoehoe! Mijn uiteindelijke score is momenteel alleen nog onbekend dus nog even afwachten... Wat verder interessant was deze dag was de enorme temperatuur daling. Overdag was het nog 13 graden Celsius terwijl het in de avond zakte naar -6 graden Celsius en de eerste snow blizzard plaats vond. Leuk dat ik op dat moment samen met Benazir was, die voor het eest door de sneeuw liep en buiten was terwijl het sneeuwde!

Mijn aller laatste dag in Mankato, 6 december, was er eentje met een dubbel gevoel. Het 'afscheid' nemen van alle mensen die ik had ontmoet en vrienden die ik had gemaakt was niet makkelijk... maar ik wist van tevoren dat dit moment zou komen. Echter had ik ook iets om naar uit te kijken, zon zee strand in MIAMI! En zoals ik al zei, terwijl ik dit blog aan het schrijven ben is het een heerlijke zomeravond in Miami. Wat ik al gedaan heb hier? Uiteraard een dagje strand, maar ook naar het Art Basel Festival. Dit is een jaarlijks kunst festival op verschillende locaties in Miami. Onderandere op het strand en in downtown Miami. Kunst vanuit kunstgalerijen uit de hele wereld wordt samengebracht op het strand. Je kunt het dan ook omschrijven als het beste van het beste.. en dat was het zeker! Daarnaast was er in downtown Miami ook nog de beroemde Wynwood wall. Allerlei mooie muurschilderingen verspreid over vele gebouwen in de omgeving. Vanwege het festival werden ook veel muren opnieuw beschilderd, dus we konden kunstenaars live aan het werk zien.

Oke, inmiddels is het 14 december en ben ik niet meer in Miami. Vanuit Miami zijn Mina en ik naar Orlando gereden. Daar zijn we naar Disney World geweest! Super tof en de sfeer van het hele park is echt geweldig. We hebben alleen het Magic Kingdom park bezocht want we waren er maar een dag. Hier ging we samen met een andere vriendin naartoe, Youngeun (jongen). Zij is ook Zuid-Koreaans en we hadden haar leren kennen op de Universiteit. Super leuk om dan tijdens de winter break op dezelfde locatie te zijn en samen wat tijd door te brengen. Na een leuke dag in Disney World en heerlijke sushi, reden we de volgende dag naar Ocala National Forest. Heerlijk weer en een mooie omgeving. De perfecte plek om even uit te rusten en wat te eten. Vanuit hier reden we door naar St. Augustine, de oudste stad van Amerika. Ontstaan in 1565. Helaas hadden we niet veel tijd om er veel van te zien want onze eindbestemming was Kingsland in Georgia. Vandaag rijden we vanuit hier door naar Savannah, waar we een aantal uren zullen doorbrengen en dan zullen we doorrijden naar Florence. Wat er verder op de planning staat? Onder andere Richmond, met als eindbestemming Washington DC. Vanuit daar zullen we verder reizen met de trein naar Philadelphia en dan New York... It's gonna be a white Christmas!

Hope you enjoyed reading it!

See you all soon, january 4th (!) in Laars American Dream!

xoxo Lara

Reacties

Reacties

Mam

Hoi Lara,
Geniet nog maar even van de tijd in Amerika. Het klinkt heel erg raar maar over drie weken ben je weer thuis. Ik verheug me er nu al op om je in mijn armen te sluiten en een hele dikke knuffel te geven. Kusjes mam.

Marleen

Hallo Lara,
Ik wens je alvast fijne feestdagen .

Tini

Wens je een gezellige jaarwisseling en een veilige thuisreis!
doei, Lara, Tini

Marleen

Hoi Lara,
Ik heb je verhalen steeds met heel veel plazier gelezen ( Frans ook).
Wat is je volgende avontuur.?

Marleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!