laarsamericandream.reismee.nl

Laars American Dream - part 2

Hi cuties!

Daar ben ik weer... tja er is dan ook alweer (!) een maand voorbij. Ook deze maand heb ik niet stilgezeten en mega veel leuke dingen gedaan.

Laten we eerst even beginnen met hoe het op school gaat, niet geheel onbelangrijk natuurlijk ;). Inmiddels heb ik een aantal opdrachten ingeleverd en dat gaat prima. Een opdracht was zelfs de beste van de klas...! Tja, vraag mij niet hoe dat kan want ik ben de enige buitenlander in de klas, maar wat mijn docent zei: "This letter is perfect, this is exactly were I'm looking for. Good job, keep up the hard work!". Uiteraard heb ik dit daarna even gevierd met een groot stuk chocolade cake ;). Ook heb ik afgelopen woensdag mijn eerste echte toets gemaakt. Voor mijn gevoel ging die wel goed, niet geheel zonder fouten maar ik hoop nog steeds op een goed cijfer, fingers crossed! Daarnaast volg ik klimlessen op dinsdag en ook daar hadden we een toets om ons verzeker-certificaat te behalen. Die heb ik gehaald :). Ik mag nu mensen zekeren tijdens het klimmen op school, best tof kan ik je vertellen. Wel wat lastig omdat ik redelijk klein ben en ik ben dan ook al een keer een stukje in de lucht gevlogen toen ik een jongen zekerde... tja dat gebeurd helaas vanwege het gewichtsverschil maar heeft gelukkig geen gevolgen voor het zekeren haha.

Nu naar het leukere gedeelte, het reizen en ontmoeten van nieuwe mensen! Samen met Mina ben ik downtown Mankato gaan ontdekken en we hebben een paar leuke plekjes gevonden, waaronder een leuke koffiewinkel, cupcake winkel en toffe plek om Bagels te eten. Helaas zorgt Amerika ervoor dat ik veel eet, zoals jullie waarschijnlijk al weten van mijn snapchats en Instagram account (aapje met handen voor z'n ogen). Met andere vrienden ben ik in de avond naar verschillende parken in en rondom Mankato geweest en dat was heel erg leuk. Mooi uitzicht vanaf een berg en toffe rotswand tekeningen in een ander park. Daar moest je dan wel lang voor lopen door struiken, want een echt pad was er niet, of een mega stijle berg beklimmen met nog steeds 30 graden om 01.00 uur.... Zwetend op de top aankomen en dan ook weer omlaag zonder uit te glijden... je moet er wat voor over hebben. Echter kan ik jullie vertellen dat het het allemaal 100% waart was!

Deze maand (september 23th) heb ik ook mijn Amerikaanse Friendship Family leren kennen en wat heb ik een geluk. Na een ochtend heel zenuwachtig te zijn kwamen ze de ruimte binnen en waren zo aardig dat ik mij meteen op mijn gemak voelde. Je kunt het je bijna niet voorstellen maar ik heb gewoon een familie hier, zo tof! De moeder van het gezin komt officieel uit Amerika en de vader is geboren in Macedonië maar opgegroeid in Duitsland. Dan hebben ze nog twee dochtertjes, Sophia (9) en Eva (5), wat een lieve meiden! We hebben ook nog eens heel veel gemeen, de meiden turnen allebei (ja, ik ben al een keertje naar de training gaan kijken). De ouders zijn ook lekker sportief en zijn net als ik geïnteresseerd in kunst en theater. Gwen heeft mij dan ook al meegenomen naar een kunstgalerij en binnenkort ga ik samen met haar en haar vriendinnen naar Romeo & Julia! Echter kan ik mijn eigen lieve familie natuurlijk niet vergeten en had ik het geluk dat ik papa en mama een weekje mee mocht nemen in mijn avonturen hier. Van 4 tot en met 11 oktober zijn ze mij op komen zoeken en hebben we mega leuke dingen gedaan samen. Lekker veel uiteten geweest (uiteraard!), veel gewandeld in de vele natuurgebieden die Minnesota rijk is, de grootste snoepwinkel van Minnesota bezocht (en er dan achter komen dat er een hele hoek is met Nederlands snoepgoed en koekjes WHOEHOEEE!) en uiteraard naar Minneapolis, 'The Mall of America" en de Homecoming Football Game. Nog meer geluk had ik toen ik mijn nieuwe familie aan mijn echte familie voor mocht stellen en het een groot feest was met lekker eten en heel veel gezelligheid!! Om dan nog maar even door te gaan op het eten... Mijn Zuid-Koreaanse vriendin Mina heeft Koreaans voor mij gekookt en het was ge-wel-dig! Wat is dat eten lekker zeg... pff ik zou willen dat ik het kon maken maar het is zo veel werk en zo moeilijk vanwege allerlei kleine gerechten die ze maken. Ik zal een foto plaatsen van het eten, maar ik kan je vertellen de foto's doen geen recht aan de smaak, wat zou ik het jullie graag allemaal laten proeven.

Afgelopen week was het ook nog eens Homecoming, waardoor er veel evenementen waren. Helaas konden er vanwege het slechte weer weinig evenementen doorgaan, maar het Homecoming concert was LEUK! B.O.B en Jay Sean kwamen op school en ik heb de hele avond lekker gedanst en meegezongen. Waar ik wel nog steeds aan moet wennen is dat hier iedereen danst zodra de muziek aangaat, dat is in Nederland wel anders. Daar moet iedereen eerst een liter alcohol achterover gieten om te kunnen dansen, ja ik zal het even toegeven, ik soms ook ;). De feestjes in Nederland hebben ook zonder alcohol gewoon wat meer tijd nodig om los te komen, hier start het zodra de muziek aangaat. Begrijp mij niet verkeerd, dat is een goed ding, maar voelt soms wat ongemakkelijk omdat ik dat gewoon niet gewend ben. Gelukkig nog maar een dikke maand en dan mag ik 21 kaarsjes uitblazen (en legaal alcohol drinken, feest haha).

Om alvast een tipje van de sluier weg te geven over wat er volgende maand gaat gebeuren, ik ga een paar dagen naar Chicago! I'm SUUUUPER EXCITED!! Dus..., mocht je nog goede tips hebben, laat het mij weten!

Tot over een maandje in Laars American Dream!



Ps. Dan vertel ik jullie uiteraard alles over Chicago en Halloween!

Reacties

Reacties

Papa

Hoi Lara. Het was zeker een hele mooie week samen. En je boft met je Friendship Family! Hele aardige mensen. Ik wens je een paar fijne dagen in Chicago. Kiek good oet dao en de groetjes. Aug van mama en Tom.

Rian

Wat weer een leuke maand geweest!! Geniet nog lekker! We missen je wel! Knuffel van ins Xxx

Marij Camp

Erg leuk om te lezen Lara! Veel plezier! En enjoy Chicago.

Hans en Natascha

Geniet d'r van maedje!

Marleen

Ik geniet van je belevenissen en verheug me al op je volgende verhaal.

Groetjes Marleen

Tini Bruijstens

'Chapeau" Lara!
Wens je een heel goede tijd! heb met belangstelling en plezier je verslag gelezen.
Doei Lara, Tini

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!